12w07a & b – Konečne je tu výška 256 blokov!

15.02.2012 08:07

Tento týždeň vyšiel snapshot prekvapivo skoro – nie ako zvyčajne vo štvrtok, ale už v stredu. Jeb_ to zdôvodňuje tým, že v tomto update je množstvo obrovských zmien v kóde a tak sa hodí každý jeden deň testovania naviac. Niekoľko hodín na to vyšiel opravný build – verzia 12w07b, ktorá opravuje niektoré zásadné chyby vo verzií A (padanie hry pri spawnutí moba nad výškovým limitom, podivná animácia pohybu hlavy ovce a pár ďalších…).

Čo teda priniesol snapshot 12w07a?

Najväčšou novinkou je samozrejme zavedenie nového generátora mapky – tzv. “Anvil”. Najpodstatnejšie zmeny v Anvile, oproti starému generátoru:

  • Maximálna výška mapky bola zvýšená zo 128 blokov na 256 blokov (hurááá :) konečne máme priestor na naozajstné mrakodrapy)
  • Prázdne sekcie sveta nie sú zapisované do pamäte (obrovská pomoc pre server)
  • Úroveň svetla v bloku už nie je vypočítavaná na strane serveru, ale na strane klienta.
  • Block ID má teraz rozsah 4096 čísel (predtým 256), čo dovoľuje moddom pridávať nové druhy blokov.
  • Zoraďovanie blokov zmenené zo zoradovania x/z/y na y/z/x, čo napomáha kompresii ukladaných dát (ďalšia pomoc pre server)
  • Packety odosielajúce informácie o chunkoch boli prepracované – už neodosielajú info o prázdnych miestach + vylepšený systém evidovania blokov (obrovská pomoc pre server)

Avšak keďže sa kompletne prepracoval systém generovania mapky, je nutné aby sa staré mapy do nového formátu prekonvertovali. Toto nastane automaticky, keď svoju mapku prvý krát otvoríte v snapshote 12w07a. Pokiaľ by ste sa chceli vrátiť na verziu 1.1 do starého generátoru, musíte z vašej mapky vymazať pôvodný súbor “level.dat” a premenovať súbor “level.dat_mcr” naspäť na “level.dat”. V súbore “level.dat_mcr” je totiž uložená záloha informácii o vašej mapke zo starého generátora, ktoré nie sú kompatibilné s novým (a naopak).

Pred prechodom na nový generátor mapky si vašu mapu vždy pre istotu zazálohujte! Pamätajte, že je to len testovacia verzia hry a môžu sa vyskytnúť rôzne problémy…

Medzi ďalšie novinky patrí:

  • Breeding Villagerov – po novom sa tak NPC-čka rozmnožujú tak isto ako zvieratá, vždy sa snažia udržať populáciu na úrovni vhodnej pre počet domov v tej ktorej dedinke
  • Z predchádzajúceho bodu vyplýva, že nám pribudli deti Villagerov, ktoré majú aj vlastnú AI – pohybujú sa rýchlejšie, s ostatnými deťmi sa naháňajú a hrajú
  • Nový blok – redstonová lampa! Jeb_ konečne vypočul túžby komunity a pridal do hry blok so svietivosťou 15 (rovnako ako glowstone, o 1 viac ako torch), ktorý je možné ovládať pomocou redstone signálu. Textúra síce vyzerá naozaj príšerne (ešte horšie ako už aj tak hrozný glowstone), avšak váš obľúbený texture pack si s tým už určite poradí. Táto novinka otvára priestor pre množstvo kreatívnych stavieb – lampy sa dajú napojiť na pressure plates, páky, buttony, rapid pulsery…
  • Nové AI, ktoré bolo v minulom update aplikované len na niektoré, už teraz majú všetky zvieratá.
  • Šanca na vypadnutie vzácneho dropu (pridané v 12w06a) bola znížená
  • Niektoré noci v dedinách budú horšie ako iné… (nikto netuší čo tým mal Jeb_ na mysli, snáď sa to čoskoro dozvieme :D )

Download linky

Klient: https://assets.minecraft.net/12w07b/minecraft.jar

Server: https://assets.minecraft.net/12w07b/minecraft_server.jar